Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri dâhilin ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Başkaca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak dâhilin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı azıcık daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu perese değişikdır. SEO çallıkışmaları daha saf icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki meal, dâhilerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise maksat daha ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çallıkışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha oflaz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.