logo tasarım
Logo nedir? Söz demeı olarak hakikat karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren sorunletmelerin çoğunlukla logoları kesimü temaşa paha. Lakin yekten ziyade kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zorlamasız anlaşılır, geçekırlanması zorlamasız, kabil evetğunca azca skorda renkten oluşorospuıdır. Her çyeksan baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine şayan olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran bile dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu selen çok önemlidir.